Ravikindlustuse blogi

Kuhu pöörduda kui te ei pääse lubatud ooteajal perearsti või eriarsti visiidile?

Kui inimene vajab arstiabi, siis on tal õigus ka seda saada. Abi vajamisel on oluline haiguse tõsiduse õigeaegne tuvastamine ja eluohtlikus seisundis inimese kiire abistamine. Ülejäänud juhtudel tuleb tagada arsti vastuvõtule pääsemine sõltuvalt terviseprobleemist mõistliku aja jooksul. Lähtutud on põhimõttest, et inimene peaks saama vajamineva tervishoiuteenuse sellise aja jooksul, mil tema tervislik seisund oluliselt ei halvene.

Lihtsamate terviseprobleemide korral saab 24h ööpäevas professionaalset meditsiinilist nõu perearsti nõuandetelefonilt. Nõuandetelefoni number on +372 634 6630.

Tervisemurega inimese esimeseks kontaktiks tervishoiusüsteemis on tema perearst, kes koostöös pereõega diagnoosib ja ravib enamikke haigusi. Perearsti vastuvõtule peab ägeda terviseprobleemi korral pääsema samal päeval ja kõigil teistel juhtudel viie tööpäeva jooksul.

Kui patsiendi tervismure vajab perearsti hinnangul eriarstiabi, siis väljastab ta selleks saatekirja. Eriastiabi vajajad pannakse tervishoiuprobleemi tõsiduse alusel ravijärjekorda. Tõsise tervisehädaga inimene pääseb eriarstile kiiremini. Ilma saatekirjata saab pöörduda silma- ja naha- ja suguhaiguste arsti, günekoloogi ning psühhiaatri juurde. Kindlustatul on õigus valida sobiv eriarst ning vastuvõtuaeg ükskõik millises raviasutuses, kellel on haigekassaga leping. Haigekassa lepingupartnerid leiate siit.

Vältimatut ja erakorralist ravi vajavad inimene võetakse ravile olenevalt patsiendi tervislikust seisundist kohe või plaanilisest järjekorrast lühema ooteaja jooksul. Konkreetse inimese ooteaja pikkus oleneb arsti hinnangust. Igaüks, kellel tekib väljaspool perearsti tööaega tõsine, kiiret lahendust vajav tervisemure saab pöörduda erakorralise meditsiini osakondadesse, mis asuvad haiglate juures.

Juhul, kui inimene tunneb, et ta on jäänud vajaliku arstiabita, siis on oluline haigekassa poole pöörduda, et saaksime omalt poolt asjaolusid selgitada. Selleks palume teil saata haigekassale digitaalselt allkirjastatud avaldus aadressile info [at] haigekassa.ee. Kui te ei saa avaldust allkirjastada digitaalselt, kirjutage avaldus paberile, allkirjastage see ja saatke posti teel aadressile Lastekodu 48, Tallinn, 10144 või tooge ise haigekassa klienditeenindusse. Kui oleme teie avalduse kätte saanud, siis on meil õigus konkreetse juhtumi menetlemiseks isikuandmeid töödelda ja ning vajadusel küsida lisainformatsiooni tervishoiuteenuse osutajalt.