Tervisejuhtimise töölaud

Millega tegu on?

Tervisejuhtimise töölaud on töövahend kõigile tervishoiutöötajatele ja teistele raviprotsessi toetavatele spetsialistidele, mis koondab kokku kõik vajalikud digivahendid edukaks patsiendikäsitluseks. See tähendab ülevaadet inimese terviseandmetest, võimalust neid omakorda täiendada ja teiste töötajatega vahetada ning lisaks kõikvõimalikud e-teenused, nagu ravimretsepti koostamine, vastuvõtule või uuringule suunamine, vastuvõtul toimunu kirjapanemine. Tulevikus tekib võimalus teha töölaua kasutajale siitkaudu kättesaadavaks ka erasektoris arendatud terviseäpid ja muud digilahendused.

Töölaud võimaldab spetsialistil saada vajalik terviseinfo – olgu selleks ravimiskeem (ülevaade inimese ajakohastest ravimitest), eluanamnees (elukaare üleselt kogutud oluline ja vähemuutuv teave) või suunamiste ülevaade (inimesele tehtud suunamised vastuvõttudele, uuringutele ja mujale koos hetkeseisu ja oluliste kuupäevadega).

Iga spetsialist näeb töölaua kaudu vaid seda infot, mida just temal oma töö tegemiseks vaja on. Inimene ise aga pääseb samale infole ligi Terviseportaali kaudu.

 

Tervisejuhtimise töölaud on loodud Tervisekassa ja TEHIK eestvedamisel koos analüüsi- ja arenduspartneritega asutustest Industry62, Net Group ja Nortal.

 

Kellele see mõeldud on?

Tervisejuhtimise töölaud on eelkõige suunatud tervishoiutöötajatele ja teistele raviprotsessis osalejatele, et tagada neile tööd lihtsustavad vahendid ning tuua nad kõik ühte infovälja ja võimaldada paremat koostööd.

Raviasutuste infosüsteemide eestvedajad, kelle jaoks vähenevad asutuse IT kulud, kuna ei pea enam kõiki teenuseid oma süsteemi arendama ning teised vajavad vaid liidestamist. 

Inimene saab vastuvõtule minna teadmisega, et spetsialistil on tema tervisest ja raviteekonnast terviklik ülevaade ning ta ei pea iga spetsialisti vastuvõtul enam pidevalt sama juttu rääkima.

 

Mida me töölauaga saavutame?

Töölaua peamine eesmärk on tagada tervishoiutöötajatele nende tööks vajalik info kiirelt ja mugavalt, et oleks võimalik vastuvõtu ajal inimesele päriselt otsa vaadata ja tema muresse süveneda.

Püüame luua olukorda, kus terviseinfo kättesaamiseks ei peaks kaevuma lõpututes dokumentides ning kus spetsialistid ei küsiks vastuvõtul pidevalt samu küsimusi, sest neil on hõlpsasti kättesaadav varem kirjapandu.

Eelkõige ongi tegemist tervishoiutöötajate koostööplatvormiga, mis võimaldab oma tööd senisest kiiremini, mugavamalt, efektiivsemalt ja patsiendikesksemalt teha.

 

Kuidas töölaua kasutamine käib?

Tervisejuhtimise töölaua kasutamiseks on kaks võimalust: eraldiseisva lahendusena või raviasutuse infosüsteemi kaudu. Sisenemisel tuleb end tuvastada ja sisestada otsitava inimese isikukood. Aja jooksul võimaldame tervishoiuasutuse infosüsteemi kaudu sisenemist ilma täiendava tuvastamise vajaduseta.

Töölaud kuvab vaikimisi peamisi andmeid, mida inimese tervisest ülevaate saamiseks vaja on, kuid soovi korral on võimalik töölauda kohandada selliselt, et avalehel kuvataks edaspidi teisi andmekoosseise. Teenused ja andmed on kättesaadavad vastavalt rollile ettenähtud õigustele, arvestades põhimõtete "nii palju kui vaja, kuid nii vähe kui võimalik".

 

Kus me hetkel töödega oleme?

Tervisejuhtimise töölaud on jooksvas arenduses. 4. detsembril sai töölaua esimese teenuse, Ravimiskeemi esimene arendusetapp tervishoiutöötajatele kättesaadavaks. Ravimiskeemi arendused aga jätkuvad vähemalt 2024. aasta esimesel poolaastal.

 

Mis edasi saab?
Järgmise sammuna pärast Ravimiskeemi loomist on plaan tuua Tervisejuhtimise töölauda üle Andmevaatur, mis on seni kasutusel olnud terviseinfo kuvamise töövahendina. Edaspidi hakkame järk-järgult looma Eluanamneesi, digitaliseerima rasedakaarti, tooma üle Arstiportaali funktsioone ning arendama haiglaravimite platvormi.

Praegune arenduse leping kestab aastani 2027. Selle aja jooksul püüame lahenduse tervikuna valmis saada.

 

Kelle käest saab tehnilist abi?

TEHIK
abi [at] tehik.ee (abi[at]tehik[dot]ee)

 

Kelle poole pöörduda töölauda puudutavate küsimuste osas?

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kui teil on küsimusi, siis palun pöörduge meie poole aadressil info@tervisekassa.ee või helistage meie infoliinile 669 6630.