Pressiteade: Digiretsepti süsteem jääb tööle

Täna, 13. aprillil Sotsiaalministeeriumis toimunud digiretsepti teemalisel koosolekul otsustati, et digiretsepti süsteemi ei sulgeta ühelegi osapoolele. Töökindluse tagamiseks on lähiaja esimeseks prioriteediks süsteemile võimsuse lisamine.

Haigekassa juhatuse esimehe Hannes Danilovi sõnul on suurimaks mureks see, et inimesed ei saa teinekord süsteemi ülekoormuse tõttu mõistliku ajaga apteegist ravimit välja osta. "Seetõttu soovitame lähikuudel arstidel esimese valikuna välja kirjutada paberretsept. Selline teguviis vähendab süsteemi ülekoormuse ohtu. Meie samal ajal tegeleme edasi süsteemi tõhustamisega," ütles Danilov.

Koosolekul tõdeti, et digiretseptide alusel saab ravimeid apteegist välja osta. Kuid seniks, kuni süsteemi võimsust suurendatakse on arsti ja patsiendi vaheline kokkulepe see, millist retseptivormi eelistatakse, kas paberkandjal või digitaalset.

E-tervise osakonna juhataja Pille Kinki sõnul oli otsus digiretseptiga edasiminekute suhtes ühine. "5. mail kohtume taas, et vaadata üle süsteemi arendused ja teha järgmised otsused," lisas ta.

Tõrgetest teavitatakse infosüsteemide arendajaid ning apteekide, arstide ja haiglate esindajaid e-kirja teel. SMS-sõnumiga teavitatakse tõrgetest kõiki apteekreid, kes on selleks soovi avaldanud.

Alates 1. jaanuarist 2010 on koostatud 1 452 455 digiretsepti ja ravimeid välja ostetud 826 730 retsepti alusel. Digiretsepti süsteemiga on liidestunud üle 90% apteekidest.

Tänasel koosolekul osalesid Sotsiaalministeeriumi, Haigekassa, arstide ja apteekrite esindajad. Koosolekul arutati nii hetkeolukorda kui ka tulevikuväljavaateid

Lugupidamisega

Evelin Koppel
Avalike suhete juht
Eesti Haigekassa
+ 372 6 208 439; 534 789 49
evelin.koppel [at] haigekassa.ee

Jana Rosenfeld
Meedianõunik
Avalike suhete osakond
Sotsiaalministeerium
Tel 6269 323
GSM 505 7135
jana.rosenfeld [at] sm.ee