Kontrastsus:

TUGEV TAVALINE
Vali keel

Perearsti nõuandetelefonilt saab isikustatud nõustamist

Alates 2020. aasta algusest saavad inimesed perearsti nõuandetelefonilt isikustatud nõustamist. Nõuandetelefoni arstil on inimese loal võimalik näha helistaja terviseandmeid, et seeläbi täpsemat nõu anda.

Haigekassa esmatasandi teenuste osakonna juht Külli Friedemann selgitab, et sellest aastat näeb kõnele vastanud arst helistaja nõusolekul tema terviseandmeid nagu näiteks põetud haiguseid, määratud ravimeid  ja tehtud analüüse. „Samuti saab nõuandev arst edastada kogu nõustamise info digiloosse, et ka inimese perearst oleks kursis tema patsiendile muret teinud terviseseisundiga,“ ütles Friedemann.

Perearsti nõuandetelefoni eestvedaja Klarika Kallikorm-Rannametsa sõnul kasutas jaanuari esimesel nädalal isikustatud nõustamise teenust ca 100 inimest.  „Tehniliselt on teenus hästi sujunud ja inimesed on selle kenasti vastu võtnud. Hetkel on isikustatud konsultatsiooni soovitud peamiselt hooajaliste viirushaigustega seoses  - kõhulahtisus, iiveldus, oksendamine ja muu taoline,“ lisas ta.

Nõuandetelefoni teenuse uuendusi on veelgi. Kui varasemalt sai tervisenõu ainult eesti- ja venekeeles, siis sellest aastast osutatakse ka inglise keelset nõustamist iga päev kell 15:00 kuni 17:00.

Siseministeeriumi kodakondsus- ja rändepoliitika osakonnajuhataja asetäitja Martin Tuliti sõnul on tegemist olulise teenuse täiendusega, sest ingliskeelset tervisenõu vajavad Eestis elavad uussisserändajad,  kes on Eestisse tulnud tööle, õppima või perekondlikel põhjustel, igapäevaselt. „Ingliskeelse nõustamise võimaldamine uussisserändajatele aitab lahendada lihtsamaid tervisemuresid kiiremini ning seeläbi vähendada survet erakorralise meditsiini osakondadele,“ tõdes Tulit.

Perearsti nõuandetelefonilt saab professionaalselt meditsiinilist nõu 24 tundi ööpäevas. Nõuandetelefon on eelkõige mõeldud selleks, et anda soovitusi lihtsamate terviseprobleemide korral ning juhiseid esmaseks abiks.

Nõuandetelefoni eestvedaja sõnul on oluline on meeles pidada, et raskete seisundite ja pikale veninud haiguste ravi ei saa teha telefoni teel, selleks tuleb pöörduda oma pere- või eriarsti poole, kes hindab olukorda, teeb vajadusel analüüsid ning määrab ravi.

1220