Kontrastsus:

TUGEV TAVALINE
Vali keel

Perearsti nõuandetelefonile on sel aastal tehtud juba ligi veerand miljonit kõnet

Tänavu on perearsti nõuandetelefonile tehtud juba üle 220 000 kõne, mida on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 26% rohkem.

„Helistamise statistika paljastab, et naised on igas vanusegrupis aktiivsemad nõuandetelefonile helistajad kui mehed. Kokku teevad naised ligi 65% kõnedest,“ kommenteeris perearsti nõuandetelefoni teenusejuht Klarika Kallikorm-Rannamets.

Märtsis alanud koroonapandeemia on kõnede arvu hüppeliselt kasvatanud, päevas helistatakse nõustajaile keskmiselt 700–800 korda. Kõige rohkem kõnesid tehakse nädalavahetusel ja pühade ajal, mil perearstikeskused suletud. Enamasti pöördutakse perearsti nõuandetelefonile palavikumurede, vererõhuprobleemide, valu, allergiate, traumade ja küsimustega ravimite kohta, aga helistatakse ka laiemalt meditsiini puudutavate ja elukorraldusliku laadi küsimuste osas.

Alates käesoleva aasta jaanuarist saavad inimesed nõuandetelefonilt ka isikustatud nõustamist. Kallikorm-Rannametsa sõnul oli aasta alguses isikustatud nõustamise, kasutamine tagasihoidlik, kuid just viimastel kuudel on hakatud seda teenust aktiivsemalt kasutama. „Kindlasti on koroonatestile suunamise võimaluse lisandumine alates juulist isikustatud teenuse mahtu iga kuuga järjest kergitanud ja ilmselt ei ole selles osas veel lagi käes,“ ütles Kallikorm-Rannamets. Kokku on isikustatud nõustamist sel aastal kasutatud ligi 2600 korral, millest pea 2000 kõnet on tehtud viimase kolme kuu jooksul. Nõuandetelefonil saab nõu küsida nii eesti kui vene keeles. Sellest aastast on lisandunud ka ingliskeelse konsultatsiooni võimalus iga päev kella 15–17ni.

Tänasest algab Haigekassa üle-Eestiline kampaania „Ära aja endale kärbseid pähe. Küsi parem nõu“, mille eesmärk on suurendada elanikkonna teadlikkust numbrist 1220, et inimesed teaksid millal ja milliste tervisemuredega pöörduda perearsti nõuandetelefonile. Parem teadlikkus aitab inimestel selgust saada, kas tal on vajadust ootamatult tekkinud tervisemurega kuskile pöörduda või saab ta kergemate sümptomite leevendamisega esmalt kodus hakkama. 


Lisainfo:

Klarika Kallikorm-Rannamets

perearsti nõuandetelefoni teenusejuht

699 9691

klarika.kallikorm-rannamets [at] 1220.ee

 

Taisi Kõiv

Haigekassa avalike suhete ja tervise edenduse osakonna peaspetsialist

+372 526 1572

taisi.koiv [at] haigekassa.ee