Kontrastsus:

TUGEV TAVALINE
Vali keel

Isiku tuvastamise teenus haigekassa klienditelefonile helistades

Alates 20. septembrist saab haigekassa klienditelefonile helistades kasutada isiku tuvastamise teenust. Selle teenuse abil saab lihtsalt, turvaliselt ja kiiresti isikustatud informatsiooni oma ravikindlustuse, hüvitiste ja muu teabe kohta telefoni teel.

„Haigekassa saab isikuandmeid sisaldavat teavet väljastada üksnes juhul, kui ollakse veendunud teabenõudja isikusamasuses. Tänu isiku tuvastamise teenusele on ravikindlustusega seotud küsimustele võimalik vastuseid saada kiiresti ja mugavalt, ilma, et inimene peaks klienditeenindusse tulema või  allkirjastatud pöördumist esitama,“ selgitab haigekassa klienditeeninduse juht Ado Viik.

Isiku tuvastamise teenus ei sisalda veel digiallkirja andmise võimalust, kuid haigekassal on tulevikus plaanis ka see teenus kasutusele võtta.  

Klienditeeninduse juhi sõnul ei ole haigekassa klienditelefonile helistades isiku tuvastamine kohustuslik ja üldinfot haigekassaga seotud teenuste kohta saab inimene ka ilma selleta. Küll aga julgustab haigekassa teenust kasutama. 

„Uue teenuse kasutusele võtmine võib esialgu olla konarlik, kuna õpime ka ise ja õpetame kliente teenust uut moodi kasutama. Oleme tänulikud igasuguse tagasiside eest ning soovime head teenuse kasutamist,“ ütleb Viik.

Kuidas saad teenust kasutada?
  • helistades meie klienditelefonile 669 6630 on sul võimalik valida, kas soovid küsida üldinfot (vajutades 1) või sinu isiku andmetega seotud teavet, mille saamiseks tuleb valida enda tuvastamise viis Smart-ID (vajutades 2) või mobiil-ID-ga (vajutades 3).

  • kui oled esmalt teinud valiku üldinfo saamiseks, kuid kõne käigus selgub sinu isiku tuvastamise vajadus, on meie konsultandil võimalik kõne keskel tuvastamise protsess käivitada.

  • teenust saad kasutada meie klienditeeninduse tööaegadel E - N 8.30-16.30, R 8.30-14.00.
  • muretsema ei pea ka siis, kui sa ei ole Smart-ID või mobiil-ID teenuse kasutaja. Jätkuvalt saad isikustatud infot, kui esitad digitaalselt allkirjastatud avalduse info [at] haigekassa.ee, saadad allkirjastatud avalduse postiga või tuled meie klienditeenindusse koos isikut tõendava dokumendiga.
Millist teavet väljastame?
  • kindlustuse infot(sinu kindlustus alus, kindlustaja, kindlustuse alguse, peatamise ja lõpu kuupäev)

  • perearsti nimistusse kuulumise infot(perearsti nimi, nimistusse kuulumise kuupäev)

  • haigekassa andmekogus olevate kontaktandmete infot(pangakonto, telefoni ja e-posti aadress, rahvastikuregistri järgne elukoha aadress);
  • euroopa ravikindlustuskaardi ja asendussertifikaadi infot (tellija, kehtivus, postitamise aadress)
  • esitatud Euroopa Liidu vormide ja avalduste ning EL tagasimakse taotluste menetlemise infot
  • hambaravi- ja proteesihüvitise limiidi perioodi ja jääki
  • töövõimetuslehe infot (periood, hüvitatud summa ja arvestamise alused, hüvitamise kuupäeva, konto number, raviasutuse andmed, kinnipidamised jne)
  • täiendava ravimihüvitise infot
  • haigekassale esitatud avalduste infot (maksuvaba tulu avaldus, WD-s registreeritud kliendi pöördumised)
  • erandkorras kompenseeritavate ravimite avalduste menetlemise infot
  • plaanilise välisravi taotluse menetlemise infot
  • esitada taotluseid makstud hüvitiste jm  tõendite saamiseks( NB! Tõendi saadame krüpteeritult e-postiga või tähtkirjaga)