Kontrastsus:

TUGEV TAVALINE
Vali keel

Haigekassa infotelefoni isikustatud kõnevõimalus annab inimesele kiire vastuse

Juba kuu aega on haigekassa infotelefonile 669 6630 helistades võimalus end autentida, misjärel saab haigekassa infotöötaja anda inimestele kiiret infot tekkinud küsimuste kohta.

Haigekassa klienditeeninduse osakonna peaspetsialist Maris Liitmäe ütles, et infotöötajad saavad iga päev ligikaudu 500 kõnet, millest ligikaudu 30 % on sellised, mille puhul on vaja küsija tundlike andmete väljastamiseks eelnevalt tuvastada. Peaasjalikult soovivad inimesed teada, millal või kui palju saab helistaja töövõimetushüvitist ehk rahvakeeli haiguslehe raha. Samuti uuritakse, millal hüvitis laekub, kontrollitakse kontonumbreid või tuntakse huvi proteesihüvitise jäägi vastu.

20. septembrist kuni 20. oktoobrini helistas haigekassa infotelefonile 7907 inimest, kellest autentimislahendust kasutas 934 inimest.

„Varem väljastasime selliseid andmeid digitaalselt allkirjastatud või paberil allkirjastatud avalduse alusel. Nüüd on võimalik vastus telefonikõnega saada. Loomulikult jäävad ka teised võimalused jätkuvalt alles,“ kinnitas Liitmäe.

Haigekassa infotelefonile helistades on autentimine sama lihtne nagu näiteks e-panka sisenemine. Inimene peab selleks helistama haigekassa infotelefonile, valima, kas soovib küsida üldinfot (vajutades 1) või autentimist. Autentimiseks tuleb valida enda tuvastamise viis smart-ID (vajutades 2) või mobiil-ID-ga (vajutades 3). Kui inimene on esmalt teinud valiku üldinfo saamiseks, kuid kõne käigus selgub isiku tuvastamise vajadus, on haigekassa infotöötajal võimalik kõne keskel tuvastamise protsess käivitada.  Selleks küsib meie  infotöötaja inimese isikukoodi ja telefoninumbrit ning inimene peab telefoni sisestama mobiil-ID või smart-ID PIN1 koodi.

„Juba esimestel nädalatel saime 40-50 isikustatud kõnet päevas, see on väga hea tulemus. Eriti üllatab vene keelt kõnelevate noorte suur huvi, just nemad kasutavad teenust palju. Aga ka vanemaealised inimesed on väga IT teadlikud, pole harvad kõned, kus küsitakse proteesihüvitise jääki,“ kirjeldas Liitmäe. 

Haigekassa alustas autentimislahenduse kasutusele võtmise projektiga selle aasta alguses, testimiseni jõuti augustis. Liitmäe sõnul oli väga suur abi koostööpartner Teliast, kelle väljatöötatud autentimislahenduse  testperiood  kasutuselevõtt kulges probleemideta. „Tänan kõiki koostööpartnereid, kes lahenduse toimimisse oma panuse andsid,“ ütles Liitmäe.