Elektroonilise töövõimetuslehe teenusega on liitunud ligi 600 tööandjat

Haigekassa uus e-teenus muudab töövõimetushüvitise saamiseks vajaliku asjaajamise paberivabaks. Tööandjatele ja raviasutustele ja tähendab see lihtsamat asjaajamist ning töötajale senisest olulisemalt kiiret haigushüvitiste laekumist.

Töövõimetuslehti on seni alati käideldud paberil ning hüvitise määramiseks vajalikud andmed on seetõttu liikunud aeglaselt. Pikk menetlus on neelanud nii raviasutuste, tööandjate kui haigekassa ressursse. Tänu uuele teenusele muutub töövõimetushüvitiste menetlusprotsess oluliselt efektiivsemaks ning hüvitiste välja maksmine kiiremaks.
  Sel aastal on teenusega liitumiseks vaja sõlmida haigekassaga andmevahetusleping. Leping annab tööandjale õiguse riigiportaali kaudu oma töötajate töövõimetuslehtede andmeid vaadata ja haigekassale edastada. Alates 2014. aastast jõustub seadusemuudatus, mis võimaldab teenuse kasutuselevõttu kõigile tööandjatele. Siis ei ole lepingu sõlmimine enam vajalik.
Haigekassa kavandab E-TVL süsteemi täieliku rakendumise üleminekuajaks aastat 2015. See tähendab, et veidi enam kui aasta pärast ei peaks raviasutused enam paberkandjal töövõimetuslehte väljastama – kogu teave hakkab liikuma elektrooniliselt.
Elektroonilise andmevahetuse tulemusel hakkavad haigushüvitised töötajatele laekuma keskmiselt kahe tööpäeva jooksul pärast tööandja andmete edastamist.
Täpsemalt infot lepingute sõlmimise võimaluste on võimalik leida haigekassa kodulehelt.         Lisainfo: Katrin Romanenkov Avalike suhete juht Eesti Haigekassa GSM 521 5655